
Service & contact voor zorgaanbieders
Waarmee kunnen we u helpen?
Regel het online
-
Regel direct online
U kunt steeds meer zaken online regelen, wijzigen of doorgeven. -
Bekijk actuele meldingen en nieuwsberichten
Ga naar alle actuele meldingen en nieuwsberichten. -
Vind direct antwoord op uw vraag
Bekijk hieronder het overzicht van de veelgestelde vragen.
Neem contact op
Bel 088 – 131 16 10
Maandag t/m vrijdag
Van 9.00 - 17.00 uur
Vul het contactformulier in
Zijn we telefonisch niet bereikbaar? Gebruik ons contactformulier.
Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Uw gewijzigde adresgegevens geeft u door aan Vektis.
Uw gewijzigde rekeningnummer (IBAN) geeft u door aan ons via dit formulier.
-
Zorgaanbieder met overeenkomst
Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO. U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen.
Zorgaanbieder zonder overeenkomst
Uw declaratie verloopt via onze verzekerde. U kunt daarom zelf de declaratie niet wijzigen of crediteren. Onze verzekerde kan contact opnemen met onze klantenservice:
VGZ | IZZ door VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | Univé | ZEKUR | Zorgzaam | United Consumers
-
We bekijken per indicator welke aanbieders binnen de groepen 1 t/m 3 tot de 25% best scorende behoren. Aanbieders die op minimaal twee van de drie indicatoren tot de 25% best scorende horen, komen in aanmerking voor een Pluscontract.
Mochten wij twijfels hebben over de financiële gezondheid – en hiermee samenhangend de continuïteit van zorg voor onze verzekerden – van de aanbieder die in aanmerking komt voor een Pluscontract, dan vragen wij hierover aanvullende informatie op bij de betreffende instelling. Mede op basis van deze informatie kunnen wij besluiten om wel of geen Pluscontract aan te bieden. -
Sinds de overheveling van de wijkverpleging van de AWBZ naar de Zvw spreken wij plafondafspraken af. We treden met elkaar in overleg zodra 70% van het Zorgkostenplafond in het eerste half jaar is bereikt en uiterlijk 1 september 2017 indien de verwachting is dat het Zorgkostenplafond zal worden overschreden.
Als u het plafondbedrag overschrijdt, blijven wij in eerste instantie doorbetalen. Omdat alles boven het plafondbedrag voor uw rekening komt, vorderen we deze kosten achteraf terug. -
Hiervoor kunt u terecht op onze pagina Algemene Informatie. Ook vindt u op deze pagina meer informatie over de Onafhankelijke Geschilleninstantie voor Geschillenoplossing en –beslechting Zorgcontractering.