Wijkverpleging

Service & contact voor zorgaanbieders

Op dit moment kunt u ons contactformulier niet gebruiken. U kunt ons uiteraard wel telefonisch bereiken. Meer informatie leest u in het nieuwsbericht ‘Softwareleverancier Atos failliet’. Onze excuses voor het ongemak.

Update: Technische problemen bij declaratieverwerking opgelost

Vanwege een technische storing hebben wij uw declaraties tussen 12 en 19 juli helaas niet correct kunnen verwerken. Deze problemen zijn inmiddels opgelost en alle declaraties zijn uitbetaald. Aangezien we veel declaraties hebben moeten verrekenen en corrigeren betekent dit mogelijk dat er in uw financiële specificaties veel bedragen vermeld staan.

 

Lees meer over de verwerking van uw declaraties na deze technische storing.

Waarmee kunnen we u helpen?

Regel het online

  1. Regel direct online

    U kunt steeds meer zaken online regelen, wijzigen of doorgeven. 
  2. Bekijk actuele meldingen en nieuwsberichten

  3. Vind direct antwoord op uw vraag

    Bekijk hieronder het overzicht van de veelgestelde vragen.

Neem contact op

 Bel 088 – 131 16 10

Maandag t/m vrijdag
Van 9.00 - 17.00 uur


 Vul het contactformulier in

Zijn we telefonisch niet bereikbaar? Gebruik ons contactformulier.


Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Uw gewijzigde adresgegevens geeft u door aan Vektis

    Uw gewijzigde rekeningnummer (IBAN) geeft u door aan ons via dit formulier.

  • Zorgaanbieder met overeenkomst

    Als u een declaratie wilt intrekken of wijzigen, levert u een creditregel aan via VECOZO. U kunt een foutieve declaratie alleen crediteren als wij de declaratie (deels) vergoed hebben. Een afgewezen declaratie kunt u niet crediteren. Als u een declaratie wilt wijzigen, moet u de declaratie eerst crediteren en daarna opnieuw indienen.

    Zorgaanbieder zonder overeenkomst

    Uw declaratie verloopt via onze verzekerde. U kunt daarom zelf de declaratie niet wijzigen of crediteren. Onze verzekerde kan contact opnemen met onze klantenservice:

    VGZ | IZZ door VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | Univé | ZEKUR | Zorgzaam | United Consumers

  • We bekijken per indicator welke aanbieders binnen de groepen 1 t/m 3 tot de 25% best scorende behoren. Aanbieders die op minimaal twee van de drie indicatoren tot de 25% best scorende horen, komen in aanmerking voor een Pluscontract.

    Mochten wij twijfels hebben over de financiële gezondheid – en hiermee samenhangend de continuïteit van zorg voor onze verzekerden – van de aanbieder die in aanmerking komt voor een Pluscontract, dan vragen wij hierover aanvullende informatie op bij de betreffende instelling. Mede op basis van deze informatie kunnen wij besluiten om wel of geen Pluscontract aan te bieden.
  • Sinds de overheveling van de wijkverpleging van de AWBZ naar de Zvw spreken wij plafondafspraken af. We treden met elkaar in overleg zodra 70% van het Zorgkostenplafond in het eerste half jaar is bereikt en uiterlijk 1 september 2017 indien de verwachting is dat het Zorgkostenplafond zal worden overschreden.
     
    Als u het plafondbedrag overschrijdt, blijven wij in eerste instantie doorbetalen. Omdat alles boven het plafondbedrag voor uw rekening komt, vorderen we deze kosten achteraf terug. 

  • Hiervoor kunt u terecht op onze pagina Algemene Informatie. Ook vindt u op deze pagina meer informatie over de Onafhankelijke Geschilleninstantie voor Geschillenoplossing en –beslechting Zorgcontractering.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam